Trwają prace nad zabytkowym wagonem typu Maximum 325

 

 

 

Na początku roku 2015 startujemy z odbudowa zabytkowego wagonu dwu osiowego typu

Maximum 325 z roku 1901.

W pierwszym etapie odbudowujemy konstrukcję czyli ramownica ,część nadwozia i dach. 

 

 

Zobaczcie kilka zdjęć z tej realizacji.

 

 

 

1.Odbudowa ramy nadwozia. Całość wykonana z drewna dębowego. W wersji pierwotnej były belki z litego drewna tu zastąpiono je drewnem klejonym dla wzmocnienia ramy i stabilności materiałowej.

schody 055
schody 057

schody 054

2.Impregnacja całej ramy drewnianej.
IMG_5912

IMG_5900

3.Wykonanie szkieletu dachu z drewna jesionowego.

IMG_5948

 

DSC_0562

 

IMG_6246

IMG_6265

 

IMG_6266

DSC_0568

IMG_6238

4.Połączenie konstrukcji dachu z szkieletem nadwozia.

IMG_6355 - Kopia

IMG_6399

IMG_6380

 

5.Wykańczanie obicia dachowego. 

IMG_6520

IMG_6533

6. Renowacja i rekonstrukcja dwóch ścian przedziału pasażerskiego. Wykonanie pomostów wagonu wraz z daszkami. 

IMG_6766

kubik 011 kubik 013 kubik 014 kubik 016 kubik 017 kubik 022 kubik 023 kubik 024 kubik 025 kubik 029

IMG_7317

 

7.Ukończenie pierwszego etapu. Czyli rama nadwozia, dach ,przegrody przedziału pasażerskiego, pomosty przód i tył, daszki pomostów oraz pokrycia burt.

Tak to wygląda dziś. 

DSC_0164 DSC_0165 DSC_0166 DSC_0167 DSC_0168 DSC_0169 DSC_0170 DSC_0171 DSC_0172 DSC_0173 DSC_0174 DSC_0175 DSC_0176 DSC_0177 DSC_0178 DSC_0179 DSC_0180 DSC_0181 DSC_0182 DSC_0183 DSC_0184

Pozdrawiamy Tomasz i Grzegorz Kubiccy

« BACK